Klachten
Werken in de kinderopvang is niet zo maar werk. De medewerkers van ONS-Domeintje doen hun uiterste best om uw kind een fijne tijd aan te bieden tijdens hun verblijf op onze BSO. Toch kunnen er aspecten zijn die anders aangepakt of verbeterd kunnen worden. U kunt ons hierbij helpen door op- of aanmerkingen te maken.
Onder een klacht wordt verstaan: iedere uiting van ongenoegen over de organisatie of de daarin werkzame medewerkers. Het doel van het reglement is dat de eventuele onvrede onder de klanten wordt gehoord, zo mogelijk behandeld en opgelost. Door het registreren van klachten wil ONS-Domeintje zoveel mogelijk signalen, opmerkingen opvangen zodat aan de hand daarvan verbeterpunten kunnen worden opgesteld en het beleid aangepast. De medewerkers worden gestimuleerd klachten te registreren, dus ook opmerkingen, signalen, vragen van klanten die duiden op mogelijke punten ter verbetering van de organisatie, maar die niet als zodanig worden aangeboden voor behandeling.
Vanzelfsprekend wordt er naar gestreefd om zo spoedig mogelijk tot een voor beide partijen acceptabele oplossing te komen.
Indien de klacht voor u niet naar tevredenheid is afgehandeld tijdens de interne procedure, kunt u terecht bij de externe klachtencommissie, de Geschillencommissie Kinderopvang. U kunt hier te allen tijde rechtstreeks een klacht voorleggen. De klachtenregeling is ter inzage op locatie aanwezig.
Ook kunt u de klachtenprocedure nalezen op www.degeschillencommissie.nl.